mandag 19. oktober 2009

London!

Da er jeg tilbake etter 5 innholdsrike dager i London.
Vi dro for å se på VM i turn, med tilsammen 9 barn og 5 voksne i følget!
Turen hadde vi planlagt lenge
og ble, tiltross for noen humper på veien, en flott tur!
Vi har (i tillegg til turn) sett BigBen, ekorn, vakter til hest, London Eye, pelikaner, flotte bygninger og mye mer.
London med barn kan anbefales!
-
Dette var jo ikke en shopping-tur,
men litt fikk jeg da lurt meg til...
Så her kommer en liten oppsummering som passer å vise her:
-


Cloth House ligger i Berwick Street, inn fra Oxford Street.De har to filialer i samme gaten. Jeg rakk bare innom den øverste, som har naturstoffer. Godt utvalg i cord, fløyel, denim, bomull og trykket bomull. Mye etnisk/indisk som jeg ikke har sett her hjemme, men ingen direkte barnemotiver. (Priser fra ca 12£ pr meter)

Det mest fristende i denne butikken var alle de fargerike båndene!

Godteri for øyet!


Om jeg kjøpte noe? Joda: 19 knapper. Kunne jo ikke gå helt tomhendt ut derfra....




Fredag gikk turen til Portobello Market i Notting Hill.
Her er det mange små antikvitetsbutikker, og fra fredag til søndag markedsboder langs hele gaten.
Det er nok enda mer liv her i selve helgen, men vi fant mer enn nok å se på!
Ganske langt opp i veien, er det mer loppemarked stemning,
med brukte klær, sko og annet.
Jeg fant denne boden med vintageknapper, blonder, klær, duker og noen stoffer.
Og disse nydelige vintageknappene tok jeg med meg hjem!
-

4 kommentarer:

Vingesus og Julebrus sa...

Så moro med et innlegg om London! Spesielt når jeg planlegger tur dit i november. Skal nok innom Portobello også - har vært der en gang før, og likte det veldig godt.

Ha en fin uke!

Merete sa...

Begrepet "for knapper og glansbilder" får en ny betydning... ;-) Hørtes modig ut med London og barn, men sier du at det passet, så tror jeg jo på deg! Aldri vært i London jeg. Tror jeg hadde kjøpt meg sånne bånd - selv om jeg ikke syr. :-)

EllenSand sa...

Oi, oi, oi. Jeg må til London. Nå!
Med en gang!Så mye fint. Tenkte ikke i de baner da jeg var i London. Dumme meg!
:)www.ellensand.no

Astrid Hemsydd sa...

Spennende! Vi var jo i London nesten samtidig. Jeg fant ikke så veldig mye stoffer av interesse egentlig jeg.. Var på Portobello Road på lørdagen. Masse boder, masse antikviteter og gamle klær, men fant ingen stoffer.. I tillegg var jeg på Liberty hvor de da hadde endel amy butler stoffer, men ellers ikke så mye interesant. Camden marked fikk jeg også tips om, men fant ikke vintage-stoffer der heller.. Men London vr topp ellers da!!