mandag 5. april 2010

ny kjole med lakenskrekk

Jeg var alene hjemme her en natt i påsken, dvs med kun ett barn og hverken mann eller hund til å passe på meg.
Og for å slippe å legge meg begynte jeg på denne kjolen sånn cirka rundt midtnatt, etter påskekrim og annet snacks på tv-en.
Kunne ikke akkurat begynne med altfor kompliserte prosjekter midt på natta,
så da ble det en stoffkombinasjon som hadde ligget og ropt på meg lenge.
Og en kjolefasong jeg aldri blir lei...
Varierte den bittelitt denne gangen, med å splitte opp bærestykket og sette en blonde i løpegangen.
.
Bomulls-stoffer fra quilthome og Hilco-velour fra Sydilla.no.
Under har jeg favoritt-underkjolen min som pynter opp med litt ekstra blonde-faktor hvis det er det jeg vil.
.

.

.
.

.

Mønsteret er eget, men jeg vet at Onion har ett i samme stilen.
(kan kjøpes hos bl.a. tantemie.no)

27 kommentarer:

Syserine sa...

fantastisk fin! sitter som stöpt på deg!

Litefrø sa...

Åj! Dette var en sabla lekker kjole!!! Har du laget mønster selv? Eller er det et mønster som kan kjøpes? Knall flott!!

TinaF sa...

Utrolig fin!
Satt som et skudd:)

fru-jansen sa...

Takketitakk!
Angående kjole-mønsteret...
Det er nå så forandret at jeg kaller det mitt eget ;o)
Onion har ett som er i samme stil, som du kan kjøpe hos bl.a. tantemie.no.

Rikans sa...

Som alla dina klänningar blev även denna supersnygg:) Gillade speciellt den rynkade vården med spets.....

elin sa...

denne var bare lekker!!!!likte godt fargekombinasjomeme dine!!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Fantastisk kjole. Likte veldig godt fargekombinasjonen og snittet. ☺ Må være kjekt å kunne sy noe sånt til seg selv. *misunnelig*

Dorthea sa...

Ååååå, for en nydelig kjole! :) :) Fantastisk! En slik skulle jeg gjerne hatt!

Dorthea! :)

EllenSand sa...

Virkelig nydelig kjole :)

Venke sa...

Denne tror jeg må være favoritten min så langt altså!! Når der kommer mer av denne grå-fargen skal jeg sikre meg noen meter selv iallfall!! Helt nydelig var denne!

Anita fra hjerterommet sa...

Hei innom her tror jeg for første gang, og ble helt målløs! For en lekker kjole!!! Utrolig nydelig, fikk lyst til å forsøke meg på å sy den.. Så flink du er!! virkelig!!:))

Prinsesse Mari sa...

Lekkert som alltid, fru Jansen!! Jeg bøyer meg i støvet. Ble veldig kult med underkjolen under.

Lykke sa...

Den er bare så vakker den kjolen altså :aww:
Håpe det er greit at jeg legger deg til i bloggrollen min?

duBedåre sa...

Så flotte farger og stoffer, og utrolig fin fasong! Du er en mestersyerske!

fabelblå sa...

Igjen en utrolig nydelig kjole!

Ingvild´s lykke sa...

Atter en fantastisk flott kjole:)
Du ligger i bloggrollen min, så jeg er heldig å kan følge med når du lager noe nytt.

Muviduki sa...

Fru Jansen altså. Snakk om kjempefin kjole, både modell og fargar. Skjønner godt at du blir produktiv etter midnatt på det flotte syrommet du har:)

SiriR sa...

Wow, hva du kan trylle fram nattestid!! Lekker kjole:)

-og masse anne tfint her siden sist jeg tittet innom:)

Anonym sa...

Fyttikatta for ein fin kjole! Finaste eg har sett på lenge. Nydelige fargar og kjempefin passform. Eg er rett og slett supermisunnelig! :)

Shamu sa...

Helt fantastisk kjole!!! Noe av det fineste jeg har sett. Du kledde den supergodt.

Trude sa...

Lekker- som vanlig!!! :-)

Lykke-Li sa...

Noe av det fineste jeg har sett også, wow!

Jeg skal også prøve meg på velourkjole i helga, og jeg ble virkelig inspirert av kjolen din!
Takk for titten! :o)

Prinsesse Vilikke sa...

Wow!!! For en super kjole! Den var helt nydelig! Jeg må nok bestille meg mønsteret!

Jorunn sa...

AH! For en NYDELIG kjole!! Helt fantastisk! Må komme meg på sykurs tror jeg, lære å sy klær!! Du selger den ikke?? ;)

Unknown sa...

Oj! Den var veldig fin!!!
Legger deg til i mine favoritter
:-) Håper det er ok!

Gunnhild sa...

dette var den fisenste kjolen du har sydd til nå..i mine øyne!!

har fulgt med deg ei god stund, og er skikkelig imponert!

Anonym sa...

Fantastisk kjole!!!! Jeg eeelsker den! Fineste jeg har sett på år og dag! Tar du imot bestilling/Er det mulig å få deg til å sy en sånn til meg (+samme type underkjole)? Høy pris er selvsagt HELT ok.

Mvh Mette (e-postadr: mettemor1977@hotmail.com)