søndag 31. juli 2011

iiiiisland

Vi kom hjem fra 10 fantastiske feriedager på Island forrige fredag, 
rett før nyhetssendingene slo oss over ende.

Jeg vet jeg har skrytt på meg å være flittig hjemme-frue mens deler av familien var på ferie i USA, men sannheten er altså at jeg også fikk innvilget ferie og Jansen-banden ble gjenforent på Island.


Island er ett fasinerende land, og vi var heldige med knallvær hele ferien. Store kontraster og flotte naturopplevelser! Og flotte mennesker!




Nok familie-bilder, og over til noe mer interessant?
Symaskinen fikk nemlig også være med på tur denne gangen.
Jeg har investert i en enkel, rimelig og ikke minst lett symaskin 
til å ta med seg, og som ungene skal få bruke ellers.
Symaskinen har faktisk både hastighetsregulering og nålestopp nede, 
genialt for små skreddere.


Tutto-bagen rommer herligheten og går som håndbagasje på fly.


Jeg laget meg en liten sykrok i gangen,
spesielt fornøyd med at leiligheten var utstyr med hele to strykebrett og ett strykejern.


Og her er resultatet!
Litt småtteri til markedsgata.


4 kommentarer:

Pia sa...

En flott familie! Og så må jeg vise bildet av mannen din til et par av mine sønner - de har nemlig begynt å tegne på seg sixpack...

Tudelidu sa...

wow, det må jeg si - symaskin med på ferie, det kaller jeg å være effektiv!

house of hopen sa...

Så flotte bilder fra Island!
Må si meg enig i at du er en effektiv dame også på ferie...
Helt herlig spør du meg! Tipper du henger i stroppen nå like før markedsgata. Så moro, nå er det vel 3 året du er med?

Masse Lykke Til med innspurten, og ta deg en pust i bakken innimellom da...

Klem fra Sol og la oss sees snart da....

fabelblå sa...

Ser ut som en flott Islandsferie!

Og nå fikk jeg skikkelig lyst til å ta symaskinen min med meg når jeg skal ut og reise....