onsdag 14. mars 2012

fra skapet #3



Et litt enkelt, men morsomt tunikamønster fra en japansk sybok skulle prøves, og da falt valget på et litt løstvevd, tungt bomullsstoff fra S&S. 

Stoffet ser nesten blankt ut på bildene, men er ikke det altså. 



Denne må kanskje få noe pynt etterhvert, jeg er ikke helt sikker.
Tror den blir fin-fin til noen hvite sommerbukser...
Foreløpig brukes den med en pologenser under og er et greit skift!


Passformen er fin, men ermene kommer jeg nok ikke til å gjenta. 
Ble litt upraktisk for husmora med så vide flaggre-ermer sånn til daglig ihvertfall.


7 kommentarer:

Tone sa...

kjempeflott ! den likte jeg! armene også;) jeg ser det er mange som bruker japanske sybøker. jeg har prøvd å lete meg frem på ebay, men det er ebba jungel! :s har du noen gode, spesifikke boktips kanskje ?

I en Sving sa...

Denne var jo superfin Kan nok være med på tanken om blafrende armer, men det er jo innmari stilig da :)

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Enkel og kjempefin - også uten noe pynt! Og ja, tips oss gjerne om japansk sybok/sybøker :)

EllenSand sa...

Jeg liker disse 'Fra skapet'-innleggene dine :)
Nydelig tunika. Synes den var flott i all sin enkelhet.
Ang. ermene, kanskje det går ann å prøve å ha flere knytebånd slik at de ikke "flagrer" sånn?
Ellen :)

Skrekk o Gru sa...

Så fin den ble! Synes den var nydelig i all sin enkelhet. Ang flagrende armer, så er min erfaring den samme. Men samtidig liker jeg at de er litt annerledes.

mamma i nord sa...

Stilig.

Hadde sansen for denne.
Tror den er lekker smekker til sommer bruk.

BirjitB sa...

Kjempe fin!:)